Strategie

Voorbereid op de toekomst

Strategie

Pensioen wordt steeds persoonlijker – en daarmee complexer. Terwijl de behoefte aan eenvoud bij deelnemers juist groeit. Wij steken er daarom veel tijd en energie in om pensioen zo eenvoudig mogelijk te maken.

Meer focus en eenvoud

Met ons verbeter- en vernieuwingsprogramma TKP Connect zijn we alweer een jaar onderweg. Het doel? Meer focus in de organisatie aanbrengen en ons ICT-landschap sterk vereenvoudigen, zodat we de beste dienstverlening tegen de laagste kosten blijven bieden.

Want de pensioenwereld verandert snel. Naast persoonlijker, wordt pensioen ook steeds meer een individuele zaak: deelnemers zullen steeds meer zélf verantwoordelijk worden voor hun pensioen. Dat maakt vereenvoudigen van onze dienstverlening extra noodzakelijk.

Onze strategie 2018-2022
Onze strategie 2018-2022

Nieuwe teams, nieuwe platforms

Onder TKP Connect vallen verschillende programma’s. Zo is er een programma waarin we een nieuwe manier van samenwerken in klantteams introduceerden. Alle afdelingen die betrokken zijn bij een klant, van accountmanagement tot deelnemersadministratie, gaan als één team werken om klanten sneller en beter van dienst te zijn.

In een ander programma werken we hard aan de digitale dienstverlening voor deelnemers. We ontwikkelen een compleet nieuw platform – een ‘Mijn omgeving’ – en vernieuwen de oude kern ingrijpend. Zodat er straks één online plek is waarop deelnemers en hun werkgevers eenvoudig, veilig en snel al hun pensioenzaken kunnen regelen.

Positieve invloed

Aan deze en diverse andere programma’s werken we tot in 2022 door.  Ondertussen zorgen we ervoor dat de veranderingen positieve invloed hebben op de huidige dienstverlening. Want zonder dat het ten koste gaat van de bestaande dienstverlening, integreren we waar mogelijk meteen de verbeteringen. Zodat u er nu al de vruchten van plukt.